Friday 3 February 2012

Kenapa Harus Begini? Part 1

Salam...

Dah lame kite tak update belog nih.. Biasa lah, sibuk  je memanjang! Banyak assignment yang kene hantar, pastuh final project lagik. Memang sangat - sangat busy la. kepala pun berserabut dah. Bahu nih rasa macam nak tercabut je. Alangkah bahagia nya kalau-kalau ada yang sudi picit tekan-tekan kat bahu kite nih..
Boleh kata 20 hours kite ngadap lappy ni. 4 jam je kot kite tido.

Actually.. Bukan hal ni yang kite nak kasik tahu.. Pada entry yang lepas, kite ada kasik tahu yang kite putus cinta kan! Yang tu memang bagi kesan mendalam sangat kat kite. Siyes! FACEBOOK memang sangat bahaya bagi orang yang salah gunakan. Harap u alls tak jadik macam kite. Sape-sape yang ada pakwe tu berwaspada lah. Ade satu kisah yang saya terbaca, kerana facebook, hilang rumahtangga. yang nih lagik dasyat kan.
Kat dalam kisah ni, si isteri telah bertemu kembali dengan kekasih lamanya melalui facebook. Mungkin bibit cinta pada kekasih lamaa nya masih ada lagi dalam jiwa si isteri tuh. Then, bercinta lah mereka. Si kekasih ni pun da tahu yang si isteri ni sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak. Si isteri telah hanyut dalam percintaan nya bersama kekasih lama. Kerana Facebook, rumahtangga menjadi huru hara, dan lebih menyakitkan, isteri meminta cerai dari suami nya. Sadis kan! Moral dari story ni, jangan salah gunakan facebook! Facebook sebenarnya banyak kelebihan, dari situ kite boleh tahu perkembangan isu semasa, kite boleh jumpa kawan-kawan lama *ini yang bahaya!* dan kite jugak boleh buat side income dan kembangan kan lagi bisnes. Macam-macam benda kite boleh buat. Tapi jangan salah guna dah la. kepercayaan yang diberikan kepada suami mahupun isteri, awek kepada pakwe dan sebaliknya, harus dikekalkan. Silap-silap haribulan. dengan kawan baik sendiri pun boleh putus sahabat! Betol x?
Berbalik pada kes kite sendirik, Kite mengalami situasi dicurangi, dengan takdirnya, Kite dapat tahu jugak akhir nya. Ingat lah, benda busuk ni kite xboleh sorok, lama-lama nanti akan terbongkar jugak bau busuknya.

Okei.. depends to the tajuk, actually kite nak citer pasal x-bf kite! HARUSKAN kite berbuat baik dengan nya selepas apa yang dia dah buat kat kite sebulan yang lepas! i dont know la dia jenis manusia yang macamaner, maybe jenis yang sekejap giler sekejap sedar kot. *bahaya kan orang macam ni, orang giler tak kan nak mengaku die giler! betol x?*
ada satu hari ti, x bf kite ada kol, tapi kite xjawab pon, kalau kite kat kampung, jarang kite main henfon. Siyes! memang kite benci giler kat die. Bila kite tengok henfon, ade 128 Misscall dan 17 Message! Wooww.. terbeliak bijik mata kite. Ingatkan sape yang kol samapi 128 kali. tengok-tengok dari no die! and the last one message die, die cakap kalau kite xjawab calling, dia akan datang rumah! oh noooo..
Tergerak hati kite untuk tgok sape yang datang, sebab kite ada bunyi macam pintu kereta ditutup.
Terkejut beruk kite! Sah!!! memang dia yang tercegat kat depan rumah kita. Message yang dia hantar tadi pun belum habis lagi kita baca.



Okei.. Kite sangat ngantuk, kite sambung cite esok eh..
Kbai.

No comments: